A cím megfogalmazása alapján nem biztos, hogy elsőre tudod, miről szól a cikk, ezért összefoglaljuk: Stratégiai weboldalaknak azokat a weboldalakat hívjuk, amik a webáruház 1-1 termékéhez, kategóriájához kapcsolódó tartalommal bír és célja a mind magasabb az organikus találat (azaz ne kelljen azért fizetni, hogy rátaláljanak a felhasználók), továbbá, hogy miután itt kellőképp elő lettek (érzelmileg, tudásban) készítve a leendő vásárlóid, átkattintsanak a webáruházadba, hogy ott vásároljanak. Ezekből a weboldalakból többet is érdemes elkészíteni, amik mind a shop “körül” helyezkednek el, arra mutatva.
Miért jó ha több ilyen weboldalam van?
Egyszerűen, mert ez hihetetlenül kis költséggel tud neked profitot termelni:
– egy ilyen weboldal elkészítése akár 1 nap alatt megvan és a fenntartása csak a domain és a tárhely költség, ami éves szinten kb. 6.000 Ft;
– ilyen weboldal “flottával” akár ki is szoríthatod a konkurenciát a Google első oldalának találati listájáról (több partnerünknél is elértük, hogy a Google első oldalán 5-9 találat a miénk legyen);
– egy-egy ilyen stratégiai weboldal biztosíthatja az árbevételed akár 5-10%-át is (van partnerünk, aminél egy ilyen weboldal közel 6 éve hoz évi 600.000 Ft tiszta profitot (nem bevételt, hanem PROFITOT!), ami a webáruháza árbevételének 8,5%-ából származik, mindezt egyszeri 25.000 Ft weboldal készíti költség és évi ~6.000Ft fenntartási költség mellett.
A stratégia
Még sok évvel ezelőtt egy barátunk megkeresett minket, hogy szeretne jobban és hatékonyabban jelen lenni az Interneten, mert most senki sem talál rá. A feladatot nehezítette, hogy a célpiaca kizárólag vállalkozások, sőt azon belül is bizonyos vállalkozások, sokféle termékkörrel.
Csinálhattuk volna azt, amit mindenki más, hogy készítünk egy nagy weboldalt, amit telerakunk menüpontokkal, kategória választókkal és így mindent megtalált volna az, aki rátalál az oldalra. Nem ezt csináltuk. A megszokott stratégia helyett inkább az alábbi javaslatot tettük:
– béreljünk egy olyan tárhelyet, ahova több weboldalt is fel lehet telepíteni;
– szedjük össze az összes létfontosságú termékkategória nevét és foglaljunk be mindegyikre 1-1 ún. beszédes domaint a fő weboldal domainje mellé;
– mindegyik domainre készítsük el a saját tartalmát a lehető legrészletesebb szöveges és képes tájékoztatóval (tartalom marketing alapeleme);
– a fő weboldalon alakítsuk ki úgy a menüpontokat, hogy az nem a saját domainre mutasson, hanem az egyes és megfelelő domainre és ezt a fajta menüzést az összes weboldalon vezessük végig (ezzel összelinkelve az oldalakat).
Az eredmény
Két hónap múlva a Google első 10 találatából 8, majd a következő hónapban már 9 találat a mi weboldalunk volt. Meddig tartott ez a stratégia? (hiszen a Google közben számtalanszor módosított a keresőmotorokon és a prioritáson)… ennek ellenére évekig!… sőt, ezt a stratégiát megismételtük teljesen más területen is, kiskereskedelmi vevők irányába és ott is működött és működik ma is. Van olyan kis weboldalunk, ami 6. éve hozza stabilan a webshop árbevételének a 8-10%-át anélkül, hogy 6 év alatt egyszer is módosítottuk volna a tartalmat vagy a weboldal szerkezetét, pedig már a Google is jelezte, hogy mobilbarátabbá kellene tenni a weboldalt, de mégis megtalálják és hozza, amit kell.
A stratégia működött az USA-ban is. A Világ egyik legnevesebb autómárkájának szervizhálózatát teljesen beelőztük, ami annyi megrendelést hozott az ottani megbízónknak az elmúlt 6 évben, hogy azóta kinőtték magukat. (Jelenleg közel 100 domaint foglaltunk az USA-ban számos prémium autómárkával kapcsolatos speciális szolgálttásokra és folyamatosan dolgozunk az oldalakon.
Ha érdekelnek a részletek, kérjük, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot.
0 hozzászólás